Vydáno 03.05.2018 | autor: redakce
"Tak nějak byla zamýšlená 'message' našeho novýho singlu se Stroy. Napadlo mě to vlastně při poslechu rozhovorů s Jardou Duškem, který jsem poslední dobou poslouchal v MHD (když jste muzikant, začnete po čase milovat mluvený slovo). Jarda tam říká, že celá doba po nás chce, abychom byli 'někdo'," vysvětluje titulek svého blogu Michal Skořepa. Jeho další poznatky i nový videoklip Somebody Else najdete níže.
Svět po nás chce, abychom vystudovali školu, kterou chce maminka, šli do práce, kterou chce tatínek, a tak dále. Takzvaná realita, ve který žijeme, na nás neustále klade nároky a nutí nás směřovat někam, kde se musíme přizpůsobit. Začíná to u Sunaru. Měl jsem to štěstí, že udělat ze mě "někoho" se našim úplně nepodařilo. Světlá stránka toho je tvůrčí svoboda a vhled, ta stinná je neschopnost pravidelně splachovat.
ROCKBLOG: Michal Skořepa (Stroy) - Já, Ty a Chris Cornell
Jarda Dušek říká, že to, co po nás vnitřně neustále něco požaduje a podmiňuje tím naše štěstí, je ego. Tedy vlastně role, kterou jsme přijali. Jakási představa o tom, co a kdo jsme. Jsou třeba lidi, kteří si myslí, že jsou úředník. V tomhle zmateným světě, kterej vlastně pro udržení pořádku vyžaduje, aby se člověk někam zařadil a dal si nálepku, je nutná potřeba stát se někým. Pak ale přijdeš o to, co jsi. Dokonce se to možná ani nikdy nedozvíš.
Pak jdou lidi na léčbu Ayahuascou nebo LSD (obojí doporučuju, ani jedno jsem nezkusil) a zjistí, že jim svět vysvětlil, že jsou ekonom a přitom jim duše šeptá, že milujou včeličky a med. Takže tady máme najednou řadovýho ekonoma, kterej je vlastně znuděnej a zabržděnej ve svý roli a přitom by mohl bejt skvělej včelař a dělat med, kterej půjde úžasně na odbyt, protože bude nabitej jeho vnitřním štěstím a tedy jakousi synchronicitou s jeho duší. Rozuměj: Ekonom = somebody (sobebody else), včelař = já (duše).
Řekl jsem si teda, že na náš super jednoduchej a srozumitelnej singl (chtěli jsme to zkusit, no!) uděláme klip. Napadlo mě, že by se dala výše zmíněná myšlenka zobrazit člověkem, kterej má přes oči a pusu černou pásku, se kterou se naučí mluvit - tedy něco jako první třída základní školy.
Protože mám kamaráda, kterej se jmenuje Mty a je animátor a je mi něčím jako bratrem a já jemu svědkem (byl ženich a teď je manžel), napadlo mě zeptat se ho, jak se animuje. Líbila se mi představa nějaký nový výzvy, protože u každýho klipu Stroy, kterej jsem doposud dělal (to je to ego), jsem zkoušel něco novýho. Tudíž jsem obdržel tablet a elektronickou tužku a začal kreslit pětadvacet obrázků za vteřinu. Nakonec na celou věc byl jen týden, protože to logisticky nešlo jinak kvůli klukům, který nejsou úplně z Prahy 4 (Mára je z Londýna a Danny z Portugalska). I když bylo času málo, ta práce byla extatická. Zkuste si to někdy. Ten pocit, že nakreslíte padesát obrázků a pak si je pustíte za sebou, je katarzní.
A právě tyhle katarzní momenty je dobrý zkoušet. Neznamená to, že jsem animátor. Možná to ani neznamená, že jsem muzikant. Kdykoliv se člověk ztotožní s nějakou rolí, hrozí, že bude "somebody else". Někdy je to dobrý, třeba když člověk něco paří a je třeba Edward Carnby (to je postava z Alone In The Dark 4 a vůbec se nebojí ve tmě). Ale nakonec je fakt asi lepší ty role brát jako hru, protože když je pak člověk myslí vážně a ztotožní se s nima (je třeba přesvědčenej, že je ekonom), může to skoro být tak, že někdo hraje hru s ním. Hohohohoho!
text: Michal Skořepa
Témata: Stroy, Michal Skořepa, Somebody Else