LIVE: Queenie si na Křižíkově fontáně omotali publikum kolem prstu, na stage jim přiletěla i podprsenka

Vydáno 07.08.2024 | autor: Roman Jireš

Skutečnost, že příznivci Queenie 6. srpna obsadili téměř všechny prostory Křižíkovy fontány na pražském Výstavišti, nebyla žádným velkým překvapením, vždyť fanoušci tohoto tribute bandu před časem zaplnili i O2 arenu. Živě hrané písně legendárních Queen v původních aranžích a tóninách jsou stále spolehlivým tahákem a na koncerty Queenie v čele s Michaelem Kluchem, tuzemským klonem Freddieho Mercuryho, se lidé přišli především bavit, a ne hledat chyby v intonaci nebo v instrumentálních výkonech. V prostředí postupem tmy zabarvených vodotrysků, když mizely obrysy rekonstruovaného Bruselského paláce, měla kostýmní show s vizuálními efekty stále větší grády a v teplém počasí dominovala pozitivní atmosféra.

LIVE: Queenie si na Křižíkově fontáně omotali publikum kolem prstu, na stage jim přiletěla i podprsenka LIVE: Queenie si na Křižíkově fontáně omotali publikum kolem prstu, na stage jim přiletěla i podprsenka

Queenie
Praha, Křižíkova fontána
6. 8. 2024

Představení, které Kluch a spol nazývají "koncertní divadlo", odpálila hudba ke sci-fi filmu Flash Gordon a po tomto intru následoval klasický koncertní kousek Tie Your Mother Down. Zvolna se rozpalující frontman poté uplatnil svá mnoha koncerty prověřená gesta v jedné z nejstarších skladeb Killer Queen z alba Sheer Heart Attack z roku 1973. Při následujícím songu Somebody to Love kytarovým sólem roztleskal přítomné i Rudy Neumann alias Brian May.

Queenie rozezpívali Křižíkovu fontánu v Praze

Většinu písní přítomní dobře znají, takže živě reagovali už na předehry I Want to Break Free z alba The Works, od jehož vydání letos uplynulo rovných čtyřicet let, i na The Show Must Go On, poslední skladbu z nahrávky Innuendo z roku 1991.

Zcela v duchu queenovských hitů je i skladba Let me, kterou Kluch tradičně prezentoval jako "píseň z vlastní zahrádky". Na známou notu koncert vrátila příležitost pro basáka Martina Binhacka alias Johna Deacona Another One Bites the Dust.

Velkou pozornost Queenie věnovali albu The Miracle. Z desky, kterou Queen vydali v květnu před pětatřiceti lety, vedle titulní písně zazněly hity I Want It All, The Invisible Man a Breakthru, při kterém na jeviště přiletěla podprsenka jedné z nadšených fanynek.

Potlesk na otevřené scéně pro Klucha zazněl i při vokálně zajímavé skladbě Too Much Love Will Kill You i při Under Pressure, během které bez problému odzpíval i part původně určený pro Davida Bowieho. A když došlo na koncertně vděčné Radio Ga Ga, měl už dávno publikum omotané kolem prstu. Ohlas závěrečných kousků základního setu Bohemian Rhapsody a Hammer to Fall pak naznačil, že tím to zdaleka nekončí.

Jako první přídavek přišlo překvapení v podobě světoznámého duetu Barcelona, ve kterém operní divu Montserrat Caballé zdatně nahradila členka Opery Národního divadla Petra Alvarez Šimková. A šlo se do očekávaného finále Don't Stop Me Now, We Will Rock You a na konci pochopitelně s hymnickým We Are the Champions. Publikum, které dostalo to, na co přišlo, se rozcházelo v dobré náladě.

Text: Roman Jireš, foto: Jiří Linhart
Témata: Queenie, Michael Kluch, Queen, Křižíkova fontána

0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít